Allt i lågstadiets anda!

Idag spenderade jag alltför lång tíd på en föreläsning om barn i behov av särskilt stöd, visst det är tragiskt hur dåligt skolan fungerar för dessa barn och hur benägna vi än är att sätta dem i speciella fack så är det fortfarande enormt tråkigt att lyssna på en dålig föreläsare, för att inte tala om ett flertal dåliga föreläsare på rad. Min korta natt med dålig sömn tog ut sin rätt och mina ögonlock vägrade hålla sig öppna, sömnen ville ta över mitt medvetande konstant. Tills mina underbara klasskamrater, två kvinnor 40+, ledsnade precis som mig och började regrediera. Alltså återgå till en tidigare mognadsnivå.

Plötsligt hör jag ett svagt fnitter och deras återhållna skratt fick hela bänken att gunga, hon som satt närmast mig petade på mig och ryckte åt sig sin penna, tryckte spetsen mot den andra kvinnans hand och ritade några cirklar. Känslan av att vara tillbaka i lågskolan och den förtjusta barnsligheten i hennes handling fick även mig att börja fnittra okontrollerat. Jag tror mig se en och annan sur äldre dam med ogillande min. Sedan hämnades den andra kvinnan med att klottra ner den första kvinnans kollegieblock. Allt i lågstadiets anda! Jag skrev ett meddelande på mitt block "Jag vill gå hem". Den första kvinnan svarade med ett annat meddelande "Jag vill ha sex". Så härliga kvinnor, förgyllde min dag och tog udden av den äckliga kvinnan som satt framför och luktade fisk. Jag hoppas att det beror på att hon rensat fisk och inte på frånvaron av intimtvätt...

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag hoppades jag skulle få en skymt av dig i helgen men inte... jag letade både hemma hos dig och ute på lokal. Har du hittat min present under ditt vardagsrumsbord? Puss

2006-10-24 @ 00:17:20
Postat av: Tette

Hej gumman .. haha du e rolig du. =)
frånvaron av intimtvätt!! haha .. PUSS

2006-10-25 @ 17:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback