Skulle de tycka att jag är en äcklig sexfixerad kvinna?

Jag är rik, i alla fall i någon timme till, innan jag betalat räkningarna och tömt mitt konto än en gång. Det är inte fett med cash när man studerar. Men det är en konst att klara sig på lite och ingenting, och jag känner att jag börjar bemästra den. Något sådär litegranna i alla fall....

Idag fick jag en enorm sockerchock, första på mycket länge. Hoppade som vanligt över frukosten eftersom jag anser mig må bättre av att få trycka på snooze-knappen ett antal gånger och jag är för lat för att kliva upp tidigare. Jag hinner helt enkelt inte. Hade en tanke om att köpa en smörgås på skolan och unna mig en salladslunch så jag tog ut en hundring på vägen dit. Dock tog sig lärarna friheten att välja bort förmiddagsfikat för vår del denna dag och till lunch blev jag bjuden på en enormt god kaka, med otroliga mängder socker i. Den var så god att jag åt ett flertal bitar och blev mätt. Efter lunchen bjöds det på tårta i klassrummet och jag kan aldrig tacka nej till det som är gratis och gott. Efter att även ha intagit en bit av prinsesstårtan så drabbades jag av ett svagt illamående och en trötthet som heter duga. Tänk jag som levt på hårdbröd och pasta i två veckor, min kropp är i chock.

Idag är alla människor så vackra och snygga. Jag kan ha sådana dagar då jag verkligen spanar på alla män som vandrar på stan och hittar något läckert i de flesta. Idag är det en sådan dag. Tänk om de kunde läsa mina tankar, skulle de bli glada och stolta eller skulle de tycka att jag är en äcklig sexfixerad kvinna? Jag tror på det sistnämnda....

Lellelii har snackat om superkrafter och ville att även andra skulle medge vilken superkraft de helst vill ha. Jag vet vad jag skulle vilja besitta. Förmågan och kraften att motivera människor att förändra sina liv, säga rätt saker i exakt rätt tidpunkt och påverka människor till att välja ett bättre liv och andra strategier. Keep on dreaming!

Nu är det helg. Jippie! Jag ska muta min lillasyster så att hon klipper mitt hår som har snarlika drag med ett fågelbo för tillfället. Färga det ska jag göra själv. En driftig kvinna klarar sig själv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback