En andra klassens anställd

Så, återigen var jag drabbad av den ovänliga förkylningen som intagit min kropp och gör mig slö, snorig, svettig, frusen och huvudvärksdrabbad. Andra gången på oerhört kort tid, funderar över vad anledningen kan vara. Är det något som framkallar dessa förkylningsattacker, luften på mitt nya arbete, bakterier som förföljer mig och slår till vid sämsta möjliga tillfälle eller bara en period i mitt liv som mitt immunförsvar inte är det allra starkaste.

Det känns bedrövligt att vara hemma från arbetet, IGEN. Känner mig som en andra klassens anställd, en av dessa som cheferna ser snett på och som hamnar på deras personliga minuslista. Solen har pressat in sina strålar i denna mörklagda lägenhet och värmt upp den till oerhörda nivåer. Från början en befrielse i mitt feberaktiga leverne, sedan en förbannelse med kallsvett och suck och stön till följd. Min syster och hennes vänner har denna dag huserat på balkongen och intagit alkoholhaltiga drycker, en fest som varat dagen lång. Nu först, när klockan är strax efter 24 har de vandrat ut för krogens nöjen.

En liten detalj som irriterar mig är när okända människor lånar saker och ting utav mig utan att fråga först. Så otroligt obehagligt och dåligt hyfs. Ett tillägg bara såhär i sena natten. Eftersom jag sovit halva dagen ser jag framför mig en viss svårighet att insomna denna afton. Får roa mig med en bok, nysa lite och förhoppningsvis senare somna in i ännu en natt av vansinniga drömmar präglade av feber och ologiska händelseförlopp. Natten innan var jag uppenbarligen mitt inne i en episod av den amerikanska serien CSI, blandat med någon slags erotisk film. Var kommer alla dessa drömmar ifrån, om mord och sex?

Sleep tight....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback