Sara i schlagerträsket

Söndag afton med Ramlösa Citron, grillchips och en god bok. Allt för att avrunda denna helg av diverse festliga inslag. Fredagen blev till en improviserad fest, startade tillsammans med min mor och hennes väninna med en lättsam afterwork. En efter en ramlade bekanta till min mor in och bjöd med oss på fest, inget att tacka nej till. Sjöng karaoke, träffade lite nya människor, sammanfattningsvis en mycket trevlig afton.

Lördagen dominerades av sömn för min del, en enorm trötthet fick mig att ta en riktig sovdag. Sedan vandrade jag upp till en vän för festligt umgänge, tjejerna hade då druckit ett antal timmar och var rejält på gång. Kände mig oerhört nykter, trött och tråkig, men det brukar ordna till sig. Snart sjöng även jag med i gamla schlagers och tro det eller ej, såg jag på melodifestivalen. Jag som annars undviker detta fenomen och inte alls engagerar mig, men upphetsningen hos de övriga festdeltagarna smittade av sig så även jag blev indragen i schlagerträsket.

En ond människa bestal mig på min mobil ute på krogen, helt kallt har någon plockat min mobil ur min väska. Som tur är den gamla, halvt trasiga mobilen. Men sörjer dock mina telefonnummer och sms som än en gång försvunnit. Att beställa ett nytt simkort kostade 250 kronor, onödig utgift. Börjat fundera på om det inte är meningen att jag ska ha en mobil. Har nu förbrukat två stycken på två veckor. Tredje gången gillt, ber och hoppas att allt ska gå bra med min nya mobil som jag förövrigt ska hämta ut imorgon.

Är rädd att jag är fast i schlagerträsket nu, snart sitter även jag och laddar hem den senaste musiken från Melodifestivalen. Funderar på varför Lena Philipsson inte har någon humor....

Kommentarer
Postat av: Linnea

.... hon kommer från Småland... thats it..

Postat av: Bobbon

och mobilen var tappad på Oleary´s !!!
hehe kram

2006-03-13 @ 15:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback