Nykär i en telefon....

Den har kommit, min fantastiskt vackra nya mobiltelefon. Vit, ståtlig och attraktiv ligger den vilande i laddaren tills imorgon då jag får mitt nya simkort. Har suttit och hållit i den och bara tittat på den länge nu. Att jag är så här teknikkåt är otroligt. Nu till en bekännelse: min mobil finns kvar på utestället som jag besökte i lördags. Alltså har jag förmodligen tappat den ut ur min väska, vilket är ännu ett bevis på min extrema klantighet. Min föredetta ringde mobilen och den fanns på lördagens natt kvar på krogen. Det är dags för skärpning med min klantighet nu, ännu en gång av försumlighet är ej acceptabelt.

Så, alla mina nummer, mina kalenderuppgifter är borta vilket resulterar i en hel del strul för min del. Idag ringde jag barnmorskan i en halvtimme på en upptagen linje och fick till slut tag på henne, det visade sig att jag skulle vara där en halvtimme senare. Enormt bråttom in i duschen och på med kläderna, men jag hann. Undrar vilka andra möten och bestämda tider jag missar. Kanske dags för Sara att fixa fram en manuell almanacka....

Har spenderat lite tid i solen nere vid sjön, en sol så stark att mitt huvud bara snurrade. Snurrade i flera timmar efteråt, vilket delvis kan förklaras med att solen ligger på i lägenheten och värmer upp den till enorm värme. Små liknelser vid en bastu uppträder. Saknar endast nakna människor och lite björkris. Ska snarast möjligt införskaffa persienner som kan avskärma mig från den oerhörda hetta, som den annars underbara solen skapar.

Nu ska jag återgå till att kasta förälskade blickar på min splitternya mobil... See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback