Karma, payback eller min tur nu?

Efter en suverän natt med lagom mycket sömn klev jag hastigt ur sängen när jag hörde brevbäraren rucka på postinkastet, på vägen ut till hallen slog jag i bara farten på datorn. Min lite fåniga rutin som jag skapat, en arbetslös teknikhoras vardag. Fann till min stora glädje simkortet mitt bland alla räkningar och direktreklam, skyndade mig att stoppa i det och knappade pinkoden innan det slog mig att jag måste aktivera simkortet. Gick in på internet för att hitta lämpligt nummer till kundtjänst när jag i samma veva läste ett mail, ett mail från min eventuella framtida arbetsgivare som uppgav att de försökt nå mig och bad mig återkomma. Tankarna på simkortet var för några minuter som bortblåsta.

Jag ringde spänt upp säljcoachen på det företag som jag tidigare bevistat på anställningsintervju, hon ville meddela mig att jag hade ett jobberbjudande och om jag ville så började jag om två veckor. En sådan lycka, ett bra arbete, en hyfsad lön. Behöver jag tillägga att jag genast tackade ja? Hon såg fram emot att jag skulle börja arbeta hos dem. Jag! De ville ha mig! Åter känner jag mig som en värdig medlem i samhället och ser fram emot min framtid som arbetande kvinna.

Efter beskedet om jobbet återgick jag till min telefon och pratade med kundtjänst som villigt aktiverade mitt simkort, inom 20 minuter skulle allting fungera. I två frustrerande timmar tryckte jag, startade om telefonen, svor och var arg. Sedan ringde jag åter upp och fick denna gång prata med en mer kompetent person som tog bort min stöldspärr, en liten detalj den tidigare kvinnan hade missat. Ooupps! Genast kunde jag åter använda mig av det mobila nätet med min nya vackra telefon! Vilken dag detta varit....

Min lycka skulle vara total om bara en person som står mig väldigt nära mådde bra. Otroliga omständigheter och en lång historia har skapat ett mörkt hål för henne. Ett mörkt hål som hon krupit in i och inte ens verkar vilja komma ur. Jag om någon vet hur miljön är i dessa mörka hål, svart, ensam och inget ljus finns. Önskar jag kunde rädda henne, störta in på min vita springare och rycka med henne till en värld fylld av lycka, kärlek och utan svek och brustna hjärtan. När ska vi alla få må bra samtidigt, alltid är det någon som sjunker medan det ljusnar för andra. Livet är hårt och orättvist!

Denna dag har trots allt varit fylld av lyckliga inslag, för min del. Är det karma, payback eller är det bara min tur nu?

Kommentarer
Postat av: malin

grattis till jobbet!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback