Jag är en stor människa...

Gårdagens afton var som alltid en festfylld lördagkväll, med placering i min kära väns enrummare. Att ha en fest i en etta innebär en enorm närhet till de övriga festdeltagarna. Till saken hör att den tjej som jag blev så oerhört besviken på, eftersom hon hade legat med min föredetta kärlek, dök upp på festen. Som sagt, i en liten lägenhet är det omöjligt att undvika någon. Bestämde mig direkt att jag skulle prata med henne, eftersom jag är den minst långsinta människa man kan vara. Det märktes direkt att det var spänt mellan oss och hon flackade med blicken och hade svårt att se mig i ögonen. Min första instinkt var att vänta på hennes initiativ och avvakta hennes förlåtelse. Men insåg snart att det inte skulle ske och oenighet är så otroligt onödigt.

Jag tog henne vänligt åt sidan och bad att få reda ut saken en gång för alltid. Jag förklarade att jag var otroligt besviken men även att jag inte är den som är långsint. Hon suckade och förklarade att det var skönt att det inte var ilska oss emellan. Hon bad om ursäkt och förklarade sig själv, i och med det var saken utredd. Hon talade även om för mig att jag är en oerhört stor människa som tar saker så bra. Och hon sa att hon tyckte jättemycket om mig. Då var den saken utredd och kvällen kunde fortsätta i trevligt umgänge.

Är detta en bra egenskap att vara så förlåtande, kan det vara så att jag innerst inne samlar olika svek och bygger upp en oerhörd smärta som jag idag inte är medveten om. Kommer detta att slå tillbaka på mig själv en vacker dag, eller är det möjligt att jag helt enkelt är så mogen och stark att jag kan förlåta? Lite kognitiv psykoterapi skulle inte sitta helt fel.

Ska imorgon inleda min sista vecka som arbetsfri och tänker utnyttja veckan på bästa möjliga sätt. Ämnar komma igång med min träning igen och bara njuta av ledigheten. Lär vara den sista ledigheten jag får på länge. Min föredetta ska agera personlig coach till mig inför den kommande arbetsstarten, peppa mig och vara mitt bollplank. Det är något vi alla kan behöva!

Nu är det Big Brother Live och jag ska ligga i soffan och bara intaga denna skräp-underhållning som jag förövrigt älskar. Jag är en stor människa och det är söndag igen!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag kom att tänka på en sak nu när onykterheten har lagt sig. Kan det tänkas vara så att det var något speciellt du ville prata om när du ringde? Jag är så oerhört dålig på att snappa upp det onykter. Kom att tänka på det nu efteråt... Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback