Iskall dag med arbetsintervju...

Imorse så skulle jag på anställningsintervju, vilket medförde en sömnlös natt med diverse drömmar. Klev utmattad upp och klädde på mig en lagom stilig utstyrsel och promenerade i 23 graders kyla upp till min mor för att låna min systers bil som är parkerad där. Min optimism verkade inte smitta av sig på bilen som vägrade starta, vilket resulterade i en taxiresa till anställningsintervjun. Orkar inte ens bli arg över min otur, utan skrattade för mig själv.

Väl framme vid arbetet så var jag några millimeter från att göra en praktvurpa vid dörren. Tacksam för att jag slapp slå ihjäl mig innan arbetsintervjun gick jag nervöst in och blev ombedd att hänga av mig och sätta mig ner. Fick sedan den ordinarie kaffekoppen och presenterades för chefen, som visade sig vara en kille som jag varit på en festhelg med. Inte så att vi känner varandra men han är bekant till mina bekanta. Vet inte om det är en nackel eller fördel att han sett mig full och odräglig...

Intervjun fortföljde utan större missöden, dock pladdrade jag på aningen för mycket och för fort. Men arbetet verkar bra med trevliga arbetskamrater så jag håller tummarna för mig själv. Jag fick sedan läsa en engelsk text samt svara på en del frågor på engelska, stakade mig lite och det kändes inte som världens mest avlappnade läsning, men förhoppningen är att det lät någorlunda. Jag meddelas om beslutet i vecka 11, sedan hoppas jag på ett arbetsliv.

I lördags brast mitt hjärta än en gång, en tjej som jag räknade som en av mina vänner har legat med min föredetta. Jag är så vansinnigt less på hjärtesmärta och svek att jag inte ens orkar tänka mer. Men natten är värst, då dyker bilder av dem två upp och krossar mig än en gång. Varför är människan på detta vis? Min föredetta har bett om ursäkt för detta och det var fint av honom. Nu ska jag försöka att inte tänka på detta. Ungefär som när man inte får äta onyttigt, och det enda man kan tänka på är pizza och smält ost.
Alltså, mission impossible. Men jag antar att livet är fyllt av smärta, bara att vänja sig.

Idag är det alltså vansinnigt kallt, jag ska hålla mig inomhus och ta det lugnt. Känna mig nöjd över min insats vid arbetsintervjun och läsa en god bok. Inte fundera över saker som smärtar, endast en framtid som resesäljare och nytt socialt umgänge.

Vänner. You win some, lose some....

Kommentarer
Postat av: jessica

håller tummarna ang jobbet!!

Postat av: Linnea

Jag vet att det inte finns ord för att försöka trösta, så jag säger inget här. Men du vet vart jag finns vännen, det vet du sen förut...
Puss på stjärten

2006-03-06 @ 13:06:11
URL: http://lellelii.blogg.se
Postat av: Fantasia

Yes, you win some and you lose some... så är tyvärr livet. Men om man ser det positivt så kanske man vinner mer än man förlorar... kan man ju hoppas. Lycka till!

2006-03-06 @ 17:33:27
URL: http://blogg.passagen.se/sexfantasier

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback