Ett år har gått....

Ett helt år har gått sedan min far dog, ett helt år. Otroligt att ett år kan gå så snabbt, utan att man knappt hinner blinka. Min far dog så snabbt och oförutsett att jag inte hann ta adjö och det har ätit sig fast i mina tankar. Till stor del har mina tankar på honom präglats av den sorg över att jag ej hann säga det jag ville säga. Har fortfarande idag svårt att förstå att jag aldrig mer kommer att få träffa honom. Denna dag, den 18 mars är för all framtid en hyllningsdag till min far som var så olycklig i livet, att jag hoppas han funnit lycka och ro vart han nu än är. Så, Hans Olof Olofsson, idag är det din dag! En hyllning till det liv du levde och den sökan efter den lycka du aldrig fann.

Är bjuden till min vän på festlig sammankomst och har bränt en skiva med modern musik för att eventuellt slippa den gamla country som annars spelas på hennes stereo. Har ätit lite köttbullar och ska nu göra mig fin inför kvällen, känner mig laddad och klar för att ha en skoj kväll.

I tankarna finns hela tiden, du. Min far som jag aldrig fick lära känna på riktigt, som jag aldrig fick chansen att prata ut med. Saknar dig, för den du kunnat vara!
Pappa, idag är det din dag, ett helt år har gått.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback