Yran har inletts...

Så, festen har börjat, kapsylerna sprättats och musik spelas från alla båtar, lägenheter och ute på gatan... Jag tog min premiär i lördags, klev iland på en flotte med idel glada människor. Några badade, vi andra log och skrattade, förfarade oss över modet att hoppa i den kyliga sjön. Min numera officiellt erkända klantighet tog sig en lugn början, men att jag skadade min hand när vi hoppade iland från båten. Ett litet sår i handen har ingen dött av tänkte jag. Gick ännu ett par steg och lyckades, hör och häpna, ramla på en helt slet sten vid minigolfen. Ramlade som ingen annan kan ramla, pladask till mina vänners sstora förtjusning och förfäran. Sällan har jag sett människor skratta så mycket. Avslutade mitt snubblande med att snava på ett stängsel, rakt framför knäna på en ordningsvakt. Behöver antagligen inte tillägga att det var aningen pinsamt.

Söndagskvällen blev även den i Yrans tecken, då vi samlades i ett öltält på stråket för att dricka en öl, samtala och skratta åt kvällen innan. Blev mest skratt åt och med mig...
Idag är det måndag, har hunnit med att arbeta, äta middag på stråket med min mor och mina systrar. Nu ska vi ner och åka flotte och mest troligt bada, med tanke på värmen som råder...

Fortsättning följer på denna yranvecka.... Hold on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback