Storm ute, storm inne...

Denna morgon klev jag trots sovmorgon upp i tid för att släppa in den trevliga mannen som skulle installera en fläkt i min klädkammare för att "blåsa ut" väggen. Min första tanke när han presenterade iden att blåsa ut väggen var att han ämnade spränga den. Men tydligen är detta slangen bland fläkt-män. Tanken är att en fläkt placerad hos mig ska klara av att torka ut vätan som satt sig i min vägg. Jag klev lydigt upp och släppte in och välkomnade honom. Snabbt och målmedvetet placerade han fläkten, med rör in i väggen, så som att han aldrig gjort något annat. Tackade för sig och önskade mig en trevlig helg!
Tänkte i mitt stilla sinne att några dagar kan jag väl stå ut med denna best konstant brummande, men Thomas, som mannen hette, berättade att han om en vecka ska återkomma med en ny fuktmätning för att eventuellt kunna plocka bort fläkten... Jaha, vad är en bal på slottet...

Min extremt, vidrigt, hemska granne med det häxliknande utseendet har återigen överträffat sig själv. När min syster och hennes vän kom hem efter en shoppingrunda med en systemkasse var dök häxan ut ur hissen. Synade deras kassar och med snäsig min bräkte hon fram, mer som ett konstaterande än en fråga: Jaha, laddat upp förrådet. Tysta kliver tjejerna in i hissen och då utbrister hondjävulen: Passa badkaret den här gången då! Kan någon förklara för mig vem som tillåter dessa elaka människor med en smält blyklump istället för hjärta vandra runt bland oss vanliga människor! Låt henne brinna säger jag utan medkänsla!

Vill tacka för alla uppmuntrande mail, sms, telefonsamtal, kommentarer på bloggen och kramar jag emottagit efter denna fadäs. Värmer mitt annars rätt vattenskadade hjärta att så många bryr sig och tycker synd om mig, trots att jag dragit på mig denna olycka själv.

Idag har jag spenderat ännu en dag på arbetet, med måttligt intresse ska erkännas. Min statistik verkar helt enkelt gå åt skogen. Dock kom jag i samspråk med en mycket trevlig man i sina bästa år, efter att vi pratat rätt alldagligt kom vi på mer och mer att diskutera. Snart hade en halvtimme gått och jag kan lugnt säga att denna trevliga, unga man gjorde hela min dag.

Nu är det fredagkväll och jag sitter i en dunkel lägenhet med soft musik ackompanjerad av en byggfläkt och blåsten som viner utanför fönstret. Storm ute, storm inne, storm i hjärta, storm i sinne....
Min familj och vänner är ute och dricker öl och myser, själv tänker jag dystra tankar, dricker ljummet vatten och inser att jag ska arbeta hela helgen. Ibland är liksom livet inte så lyckligt som i de förbaskade sagorna vi fått höra under hela vår uppväxt! Saknar någon att dela allt detta med och någon som tar hand om de fuktskador mina tårar orsakar i mitt hjärta....

Ska snarast krypa ner i min bädd för att tänka ut något hemskt och elakt jag kan utsätta häxan för, hon ska straffas! Tips emottages tacksamt.

Kommentarer
Postat av: lelle

Åååh! Mitt adrenalin sköt i höjden när jag läste om grannen! Varför, varför varför sa inte syster yster något när hon spydde galla över henne sådär?! Jag skulle för det första sagt åt kärringen att hålla käften och om det inte dög med omständigheterna för henne kunde hon ta sin klädkammare och flytta till ett hus där inte dessa komplikationer kan uppstå av grannar. Som är som så många andra vanliga människor som kan begå misstag. Hennes misstag var att bråka i onödan med dig!

Det skulle jag sagt som första hot, och sen ska denna onda cirkel bara fortsätta mot denna djävulens kvinna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback