Uppe med tuppen, typ...

Min i vanliga fall enormt morgontrötta lekamen vaknade relativt tidigt idag. De allra flesta dagar vaknar jag kl 12 av alarmet, stänger av det och sover till 13. Jag vet, det är oattraktivt, människor ser föraktfullt på mig när jag avslöjar att jag sover halva dagarna. Men sådan är jag som människa. Älskar att vara vaken på natten, frodas i min ensamhet, mina nattliga tankar. Detta innebär allt som oftast att jag sover halva nästa dag och fortsätter så i en cirkel. Jag vill inte kalla det en ond cirkel, men väl en cirkel.

I morse vaknade jag utan alarmet i mitt öra och funderade vad klockan kunde vara, bävade för att se tiden och inse att jag var pigg vid sju-tiden. Men icke, halv tio, bara att kliva upp. Har fixat mig en kopp kaffe och skriver redan dagens första blogg. Vilket innebär att praktiskt möjligt har jag tid med underverk idag!! Ett av dessa underverk är inbokade. Jag ska träna!! Har en vag känsla av att det är därför jag vaknar så tidigt, min skräck inför träningslokaler har vuxit sig större. Men rädslor ska man ta tag i och nu ska jag banne mig träna idag. Upptäcker att vågen är på väg neråt, så det är bara att ta tag i detta så kommer jag snart att vara en fastare, lättare och förhoppningsvis piggare människa.

Nu är vår klädkammare så otroligt fin, och allt tack vare mig. Det känns bra. Får ge dig lite cred där, min vän, en viss sinnesfrid intog min själ måste jag erkänna.

Dagens pussel lockar och jag ska snart byta om till trikåer, eller ja, träningskläder. Åh, giv mig styrka!

Återkommer med träningsrapport vid ett senare skede...

Kommentarer
Postat av: Siss

Du är duktig min vän, och jag är alltid stolt över dig.

2006-01-19 @ 12:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback