Oh, what a night...

Denna afton har jag spenderat med min kära familj, inklusive min mormor och hennes man. Har bränt 3 st skivor åt min mormor, lagt in ny musik i min systers mp3-spelare samt monterat ännu en ny byrå. Eftersom jag gjorde ett så bra jobb med förra byrån bestämde min mamma sig för att köpa en ny likadan och låta mig göra jobbet!!! Ojojoj, vilken hantverks-kvinna jag är...

Vi samtalade mycket om vår barndom och de små egenheter vi barn hade som små. Tydligen var jag redan då en tjurig egensinnig bebis. Mamma berättade att min far ville döpa mig till Saba istället för Sara. Oj, tänk hur konstigt skulle inte det vara. Måste smaka på det. Saba Eriksson. Hm, nej, är nog rätt tillfredsställd med det namn jag trots allt fick, han var förmodligen rejält packad när han föreslog Saba.

Sedan lyssnade vi på Elvis, country och dansband och sjöng med för glatta livet. Till och med mormor fick munnen att utsöndra toner, kan delvis bero på det lådvin hon införskaffat innan middagen. Hon sjöng som om hon aldrig gjort något annat.  En riktig opera-aria uppstod. Mycket trevligt då musik ska skapad utav glädje och glädje var det i vårt varma hus.

Min syster fick en bukett rosor med blombud idag. Vilken glädje som uppstod i vårt hem. Tio olika rosor i tio olika färger, vilken fin gest. Denna gest uppskattas väldigt, kan jag meddela alla herrar som känner sig givmilda!! Hör av er för mer detaljer, så som adress.

Idag är tydligen den mest separations-laddade dagen på året, känner med er människor som blir dumpade idag. Det svider, jag vet. Men ljusare tider kommer, det är bara att bestämma er för att bli arga istället för sårade. Ilska är ett snäpp bättre än gråtmildhet och sura miner. En aggressiv kvinna är mycket sexigare än en ledsen kvinna, det är jag övertygad om. Tjejer, låt ilskan komma ut och uttryck den i skrift!!

Fick idag uppleva nostalgi i form av en låt som min mamma spelade för mig för första gången på länge. Ska sedan lägga in texten här i bloggen så ni alla kan uppleva den...

Laddar nu inför en resa till Sundsvall som ska gå av stapeln imorgon. Jag ska lämna staden och lämna all sorg, all förtvivlan och all ledsenhet bakom mig och bara njuta av tillvaron. Jag och min reskamrat har skapat en pakt, där vi absolut inte ska ta upp de svarta ting som blockerat vårt sinne på slutet, vi ska endast prata om glada, positiva saker... Önska oss lycka till! Me and my friend in misery. 

Ha en bra helg, mina trogna besökare.
Talk hard!

Kommentarer
Postat av: malin

ååh sundsvall! får jag följa med? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback