Så, en mus och en stake fattigare....

Synden straffar sig själv är vad jag blivit itutad sedan jag var ett foster och nu är jag beredd att tro på den gamla klyschan. Jag har nu haft feber i ett dygn och legat med ömsom frossa, ömsom svettningar. Min kropp har värkt och mitt hår ser nu ut som att en fågel har byggt bo där, hur ska jag någonsin kunna borsta ut det med den hårömhet som jag har? Har under min feberyra funderat på vad jag kan ha gjort för synd och kom på det, jag har banne mig brutit mot samtliga av de sju dödssynderna under julledigheten.
Högmod, girighet, vällust, avund, frosseri, vrede och lättja. Inte konstigt att jag fick feber!

Jag är en mus och en stake fattigare efter juldagen. Under tiden jag städade lägenheten lite och myste innan gästerna kom så tände jag ljus på bordet och satt mig vid datorn en sväng. En laptop som jag har stående på bordet, så att ni kan få er en mental bild av händelseförloppet. När jag suttit vid datorn en stund så känner jag en misstänksamt plastig lukt och plötsligt dyker det upp en varning på min datorskärm; En USB-port har onormalt hög strömtillförsel. Hmmm, jag fattade först ingenting tills jag kikar bakom datorskärmen och ser att mussladden ligger och ryker i ett av ljusen. Då blev det liv i luckan och jag flög upp och drog ut sladden, en mus mindre. Ljusstaken i fönstret har dött utan vidare avsked eller förklaring, något slags självmord skulle jag tro. Så, en mus och en stake fattigare....

Nu ska jag dricka upp colan som min mamma har varit snäll och handlat åt mig. Hon är för bra min mor!

Kommentarer
Postat av: Flisan

Hihi..ja det luktade fasen inte hallontårta i lägan :-)Staken tog bergis självmord, vilket man kan förstå efter allt tok den tvingas bevittna...saknar dig redan vännen..

Postat av: Per

Fan alltså... Jag har förkylningskänningar efter julhelgen. Måste bero på jag inte har druckit nån juice eller så har DU smittat mig Sara. Då jävlar...

2006-12-28 @ 03:36:41
URL: http://snygg-per.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback