Någon som har ett golv jag kan sova på?

21 december och julen närmar sig med en skrämmande hastighet, utan minsta julkänsla från mig. Inte ens lite julstress kan jag känna av, de få julklappar jag spenderar mitt studielån på har jag redan inhandlat. Något extremt julpynt existerar inte, julkorten är skickade, juldagsbiljetten inhandlad. Finns nog inte mycket som kan stressa upp mig nu. Misstänker att avsaknaden av snö bidrar till den icke-existerande julkänslan, vad är det för fel på världen just nu? Varmt, blåsigt och bar mark, i december!!! Ja, det ger ju lite extra samtalsämnen i alla fall, ingen verkar tröttna på att kommentera hur mystiskt vädret har blivit. Nog var det bättre förr?!

Nyår då? Ja, denna konstanta prestationsångest och oro kring vad som hända ska. Förra året spenderade jag hemma hos mig, med vänner och middag, vilket i och för sig var trevligt. Men nu suger det efter fest och glamour, champagne och vackra kläder. Verkar luta åt Åre för vår del, utan boende och kläder är vi dock och med tanke på studentekonomin har jag svårt att se en lyxig lösning på det hela. Någon som har ett golv jag kan sova på? Kanske någon som har en gammal glamourklänning som jag kan tvätta upp och sy om? Jag får göra det bästa av situationen. Champagne blir det inte, istället får jag blanda vin och nån kolsyrad dryck för lyxig känsla.

Denna afton ska jag fira litegrann med min älskade familj, bara den mat vi gillar, bara de personer som står mig närmast. Utan krav, måsten och övriga betungande känslor. Ser fram emot kvällen och imorgon går jag på jullov. Känns lite vemodigt att lämna den praktikplats jag spenderat min tid på den senaste månaden. Dags att sätta i gång med skolarbeten och processhandledning återigen, träffa min klass som jag saknat mycket och återgå till allvaret. Det är med blandade känslor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback