Gott Nytt År önskar jag er, med kärlek och vänskap!

Idag är det nyårsafton och tanken var att jag skulle ha sovmorgon, vad händer då? Jo, Sara vaknar av sig själv strax efter klockan 10. Helt otroligt, jag försökte somna om utan framgång. Så nu är jag uppe med tuppen enligt mina mått och har redan satt på tvättmaskinen, bäddat rent i sängen och ska nu dricka en kopp kaffe. Börjar måhända mitt nya liv redan idag?

Nyårsafton är ett ständigt gissel och alltid ska planeringen vara obefintlig, Åre, Gävle, Östersund, Vemdalen... Ja, valen är många, inbjudningarna är få. Jag har dock strängt tackat nej till alternativet att åka iväg och hoppas på en sovplats då jag är rädd att hamna snett i livet. Så, det som blir är en middag med vänner, vidare till en nyårsfest på ön mitt emot. Kan bli bra, kan bli dåligt, precis som allt annat i livet...

Igår strax efter klockan 14 drog jag och tjejerna iväg genom staden för att besöka Systembolaget, i tron att de flesta skulle ha handlat klart redan. Tänk så fel vi hade. De måste ha haft besökarrekord just när vi befann oss där, har aldrig sett så många törstiga människor där. Utmattade efter alkoholinhandling gick vi ner på cafét för en värmande kaffe där vi genast blir tillfrågade av en trevlig kvinna om vi vill vara med på en intervju. Om framtidsplaner! Det framkom att min ena vän vill åka till Afrika och hjälpa barn, den andra till Australien och jag vill bara ha en bra man. Ett stort antal fotografier togs i vad som skulle vara en avslappnande stämning, ser inte fram emot publiceringen i lokaltidningen Östersunds-Posten. Antar att jag för all framtid har saboterat chansen till en bra man.

En nyårskrönika kommer senare och all ångest över att min kära vän ska flytta, det öser jag ur mig vid ett senare tillfälle. Gott Nytt År önskar jag er, med kärlek och vänskap!

Kommentarer
Postat av: Mollyland

Gott nytt år!

Postat av: Anonym

Gott Nytt År Sara!

2006-12-31 @ 18:28:18
Postat av: Per

Det var jag som skrev nyss.

2006-12-31 @ 18:30:54
URL: http://www.snygg-per.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback