Fasen, vad jag är svensk och lagom!

Jaha, då har jag fått ett bevis på att jag är rätt svensk ändå. Gjorde på Lelleliis uppmaning ett test på hur svensk jag är. Fick resultatet 86 %, vilket klassificerade mig till en mellanmjölk. Insåg på eftermiddagen när jag var på café att jag verkligen lever upp till dessa procent. När jag tog upp vädret som samtalsämne för den 134 gången så kom jag på mig själv och försökte prata om något annat, då blev det tidigare arbeten. Fasen, vad jag är svensk och lagom!

Råkade höra en familj ha en diskussion idag, om datatillgång för barnen. Mamman var hård men rättvis och förklarade för barnen att ju mer de var ute och rörde sig, desto mer datortid skulle det resultera i. Insåg att jag som liten aldrig hade denna diskussion, då var det tvärtom, ju mer jag hjälpte till inomhus desto mer tid utomhus skulle jag förtjäna. Och det är tur att jag inte har någon som bestämmer över min datortillgång nu, då skulle jag vara portad från datorn!

Jag insåg att jag var riktigt modernt nördig idag också. Nu när jag var nyfiken på en människa så googlade jag dennes namn. Nu frågar man inte runt bland bekanta längre, utan man använder Google. Vart är världen på väg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback