Terrorister, vikt och snapsvisor

Har återkommit i min gamla form till mångt och mycket, min svacka är inte lika djup och mina känslor tränger inte upp på samma envisa sätt som tidigare. Jag försöker sakta men säkert skapa en kontroll över mitt liv och min situation. Även om jag fortfarande kan känna mig ensam och felplacerad är inte hopplösheten lika stor. Jag har hittat början på en lösning, hittat tråden som jag kan börja att nysta upp.
Tisdagen som snart infaller ska jag besöka en viktkonsulent för att eventuellt börja med en diet. Kan låta drastiskt och många ifrågasätter varför jag inte bara äter nyttigt och tränar. Men eftersom det inte verkar fungera på mig så tar jag till den hjälp som finns att få. Lovar att meddela eventuella framgångar eller motgångar i detta min egna lilla dagbok för allmän beskådan.

Denna morgon när jag ankom på jobbet med rätt gott humör fick jag veta att något hänt i London, rätt diffusa direktiv från början gjorde det svårt att kommunicera med kunderna och hjälpa till men så småningom fick jag situationen klar för mig. Ännu en händelse kopplad till terrorister. Ni som inte tagit min terroristskräck på allvar kan du ta er i brasan. Det kommer inte att förbättras i världen, sanna mina ord. Kalla mig inte pessimist, jag är endast en realist. Varför dessa dåd som planeras mot oskyldiga människor? Förstår mig inte på deras mentalitet och tankar. Kan i och för sig ha mycket att göra med mitt oförstående för dessa fanatiker. Anser mig själv vara en öppen och förstående ung kvinna, men religiösa fanatiker som tolkar tron på det sätt som passar dem bäst, de har jag svårt för.

Denna afton har jag spenderat med ett snapsvisehäfte. Sedan jag sist skapade något liknande, på midsommaraftonen, har jag fått den självklara rollen som sångledare. Intressant hur många otroligt dåliga visor det finns i det medium vi kallar internet. Har försökt att sålla, men kunde dock inte låta bli att ta med en hel del snuskiga och knappast rumsrena visor. Till min väns stora förtjusning. Hon kommer skratta och fröjdas åt dessa texter i en halv evighet. Häftet med dessa groteska visor ska medtagas till en kräftskiva som ska gå av stapeln på lördag. Ser fram emot denna tilldragelse! Kalas ska jag njuta av nu innan min diet ska starta och jag ska bli smal, graciös och vacker. Drömma kan man!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Har läst din blogg ibland och nu är jag tillbaka... Tänkte fråga om det där med vikt... På mig fungerar inte heller träning och sund mat, vad betyder det? Hur gjorde du för att få hjälp? Och vad för hjälp fick du? Om du vill kan du ju adda mig på msn om du har det, det är samma email som jag skriver här. Hör av dig!
/Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback