Mot smalare tider!

Efter arbetet idag hade jag en tid hos en viktkonsulent, så jag drog med min mor och gick med nervösa steg dit. Att ställa mig på en våg inför en okänd människa är inget jag gör med ett leende varje dag. Sedan min våg vattenskadades har jag undvikit att ställa mig på denna maskin från helvetet, det är i alla fall så jag uppfattat vågen tidigare, nu ska jag bli dess bästa vän. I stort sett hela mitt liv har jag varit en mullig, charmig och ibland söt tjej. Nu inser jag plötsligt efter ett antal misslyckade viktnedgångsperioder att det är dags att ta detta på allvar. Livet rinner förbi mig medan jag väntar på underverk. Har även förstått att min ämnesomsättning inte riktigt stämmer överens med mitt näringsintag.

Tidigare i livet har jag provat: Viktväktarna, GI-metoden, äta sunt och nyttigt och nu verkar inget av detta hjälpa och få mig till en stabil, låg vikt. Blev då tipsad om Cambridgekuren som är en lågkaloridiet med samtliga näringsämnen, vitaminer och mineraler i soppor och milkshakes. Kuren är framtagen av Karolinska Institutet och är på inget sätt att förväxla med diverse olagliga bantningspreparat som säljs på internet. Jag har en personlig viktkonsulent som jag kan ringa dygnets alla timmar och som hela tiden håller mig under kontroll. Cambridgekuren är det som ska ge mig framgång i min viktnedgång.

Jag har i många månader förträngt hur mycket jag väger, att mitt BMI pekar på fetma och att jag har svårt att hitta kläder. Idag såg jag mig själv rakt in i bedrövelsen och insåg hur jag ser ut. Efter träffen med viktkonsulenten och inhandlande av min blivande "mat" följde min mor med mig hem och mätte min kropps alla delar och forograferade den nakna sanningen. Utan posering, indragen mage, putande bröst låt jag kameran fånga min uppenbarelse. Sanningen att säga gjorde det mig illamående, aldrig har sanningen varit så hård, så hemsk. Korten ska jag i vissa stunder av dålig motivation kika på och peppas av.

Har efter noga övervägande bestämt mig för att dela med mig av mina mått och låta er följa mitt krig mot fettcellerna. Det är inte med stolthet jag lägger ut mig själv och mina mått i offentlighetens ljus, men jag tänker inte skämmas för min kamp. Jag ska stå upp och slåss. Vägrar dock låta någon se korten som togs, vid eventuell framgång ska jag dock publicera ett före och ett efter kort.

Dagens mått 15/8
Längd: 167 cm
Vikt: 93,7 kg
BMI: 33,3
Byst cm: 111
Midja cm: 110
Höft cm: 118
Lår cm: 74
Arm cm: 38

Så, det där är jag! Den bistra sanningen, den smärtande sanningen. Mot smalare tider!


Kommentarer
Postat av: Malin

Lycka till!!!

Postat av: Flisan

åhh gumman! fy tusan vad du är modig, duktig och stark :-)...det här kommer att gå hur bra som helst!

2006-08-16 @ 09:11:19
Postat av: Beckan

Tänker inte säga att "det här klarar du lätt som en plätt".... Klart det kommer bli tufft, din styrka, ditt psyke och ditt hjärta kommer testas, men jag tror på allvar att du kommer klara det här. Du har kommit till den punkten i ditt liv, det är dax nu. Du får kämpa på min älskade syster och när det känns som värst, det är då du inte ska vara rädd för att ringa eller prata med mig, din familj och dina vänner, vi finns alla här för dig och alla är nog förbered på att vi kommer behövas. Vi kommer peppa dig in i det sista, du är helt underbar och finns alltid där för alla oss andra, nu är det våran tur. Och eftersom jag inte är bra på att uttrycka mig i ord och visa känslor, så vill jag oxå påminna dig om att jag är OTROLIGT STOLT ÖVER DIG, och jag älskar dig över allt annat på denna jord, utan dig vore jag ingenting, utan dig vore jag inte hel. Kommer stå vid din sida och finnas där för dig i all evighet.
Tack för att du finns och allt du gjort för mig i hela mitt liv. Du är en helt otrolig och underbar människa.

KÄMPA PÅ NU... Mot smalare tider & En ny start i livet.

"Idag är början till resten av ditt nya liv"

KISSES/ Lill Siss

2006-08-16 @ 11:49:50
URL: http://sascha.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag hejar på dig som bara den, håller tummarna och viftar med vimplar! HEJA SASCHA, HEJA HEJA! :-)

2006-08-16 @ 12:49:20
URL: http://spot.com
Postat av: Fantasia

Lycka till... men trivs du inte som du är; rund och vacker? Läs min blogg idag... handlar om kroppsideal.

2006-08-16 @ 15:00:14
URL: http://blogg.passagen.se/menageatrois
Postat av: lelle

You can do it girl! Det har jag alltid vetat...

Puss

2006-08-17 @ 19:02:37
URL: http://lellelii.blogg.se
Postat av: Ca

Hej gumman det e starkt att gå ner i vikt men det e kul att se hur det går för dig, å lelle som oxå ska börja träna nu. jag tror det går bra för er båda vill man så kan man. själv ska jag träna upp mina muskler i rygg å mage för jag har börjat krokna ryggen klarar sig inte med dom musklerna jag har, vi får se hur det oxå ska gå... =) puss på dig

2006-08-17 @ 22:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback