Målet funderar jag på hela tiden

Min enorma framgång på viktfronten som jag skrev om igår, har speglat av sig på mitt humör och jag har på något sätt sträckt på mig lite extra när jag vandrat genom stan. Känns extra härligt när så många glädjs med mig och uppmuntrar mig, kan dock tillägga att jag får en del skeptiska blickar, av avundsjuka eller inte, vem vet. Frågan jag fick i en kommentar här på bloggen var hur jag lyckas ha sådan motivation. Kan vidarebefordra mina knep. För det första är det här en nödvändighet eftersom vikten och min kropp var det enda jag kunde tänka på, jag mådde helt enkelt dåligt över det hela. Valen stog mellan att ge upp och tröstäta eller att äntligen göra något vettigt.

Jag har hela tiden målet framför mig, ser mig själv komma i ett par snygga jeans från Vero Moda eller HM och då inget från avdelningen "Big Is Beautiful". Jag ser mig själv vandra genom staden nästa sommar med en kjol, utan att få dessa plågsamma och smärtande skavsår mellan mina lår. Jag ser mig själv stolt visa upp mig, min personlighet och min kropp i alla möjliga sammanhang. En starkare självkänsla och möjligheten att ha en friskare och fräschare kropp. Målet funderar jag på hela tiden, har det i bakhuvudet när längtan efter onyttig mat dyker upp. Eftersom tankens makt är större än vad vi tror så tvingar jag mig själv att tänka positiva tankar, upprepar meningar hela tiden, tyst för mig själv. "Jag är på väg att bli smal, jag ska lyckas, jag är vacker, jag är värd den här viktnedgången". Detta är ledtrådarna till min starka motivation och är det så att det är riktigt illa så tar jag fram ett kort som min mamma tog på mig i underkläder innan jag började med dieten. Så ska jag aldrig mera bli!

Jag antar att det var motivationen du undrade över Jennifer, kul förresten att du läser bloggen och kommenterar!

Kommentarer
Postat av: verano

Vill bara påminna om att du är vacker nu också! Vet att det inte betyder ngt för dej och att du inte tycker det! Men jag och MÅNGA andra tycker det. Du är vacker, smart och extremt sexig!! :) Jag är stolt över dig och finns här för dig! Glöm aldrig det! älskar dej! /stolt lilla syster!

Postat av: Beckan

Håller med inlägg nr 1. Vi ärlskar alltid dig mest av allt. /Stolt lilla syster nr 2

2006-08-24 @ 14:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback