Den stora prövningen

Ikväll har jag klarat den stora prövningen. Var bjuden på kräftskiva hos en kär vän och bestämde mig för att gå dit trots att jag inte kunde äta kräftor eller dricka snaps. Välkomnades med ett sanslöst fint, dukat bord. Vid bordet stod sallader, frukt, pajer, bröd, dressingar och diper samt ost. Jag dick en sådan stark längtan efter att äta av allt detta underbart goda. Men det gäller att stålsätta sig, så jag satt mig till bords med de andra, tog pliktskyldigast på mig den tillhörande hatten och slog istället för öl, vin eller cider upp min Loka Hallon som jag införskaffat.

Det bjöds på hemgjord snaps och snart började maten skickas runt. Jag såg avundsjukt på när människor tog för sig och undrade i mitt stilla sinna om de insåg hur tur de hade och hur mycket de borde njuta. Eftersom jag ostrategiskt satt mig i mitten av alla, på en nedlagd högtalare dessutom, så fick jag snällt skicka vidare maten som passerade runt bordet. Min kära manliga vän lät mig lukta på allting, samt känna, så en del av mina sinnen fick ta del av kräftskivan trots allt. Hela kvällen var en stor prövning, en slags test för att se hur stark min vilja och mitt psyke är. Och jag klarade det!! Känns verkligen bra nu när jag promenerat hem och dricker lite kaffe och kikar på TV. Jag är stolt över mig själv!

Har dock bestämt mig för att när jag väl får börja lite smått med att äta protein, då ska jag inhandla ett paket jumbokräftor. Som jag längtar...

Glömde berätta att jag igårkväll promenerade en timme med min vän och idag med stavar som hjälp med min mor. Känns oerhört bra när man gjort det, även om det är tungt att ta sig iväg. Jag ska belöna mig själv med en sovmorgon imorgon....

Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis, vilken karaktär du har!!!

2006-08-27 @ 12:34:51
Postat av: Mimmi

väldigt duktigt av dig! :)

Postat av: Verano

Meen vad stolt jag blir, där bevisade du verkligen din styrka, nu klarar du allt! starkt jobbat!!

2006-08-30 @ 23:38:18
URL: http://verano.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback