Bantar, stickar tröjor och löser korsord

Kom nyss hem från kvällens bio: Offside. Satte mig strategiskt i mitten av raden utan en tanke på min överansträngda blåsa och mycket riktigt så efter en tredjedel av filmen blev jag våldsamt kissnödig. Eftersom jag är den lugna, beskedliga typen så kliver jag inte gärna upp mitt i filmen och stör resten så det var bara att knipa. Filmen var oväntat rolig och jag skrattade gott åt diverse språkliga missförstånd och igenkänneliga situationer. Dock var filmen en aning för rosenröd för mig, väl ändå rekommenderbar!

Lördag imorgon och jag ska njuta av min ledighet, försöka hålla mig så långt bort från festliga tillfällen och alkohol som möjligt. Det kan dock vara svårt, vem tusan ska jag umgås med då? Får umgås med mig själv och mina diet-drinkar, sticka lite på min tröja som jag av terapeutiska anledningar stickar. Jag börjar mer och mer likna en tant. Bantar, stickar tröjor och löser korsord. Nästa steg vore logiskt sätt att ordna en blandad syjunta och kafferep. Någon som vill delta?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är helt klart på. Sitter och väntar på melodikrysset just nu..och sticka är givet. Har du varit på Kaki i Åre? Skitfint garn har dom iaf, var tänkt ta en tur dit idag men plånboken sa ifrån.

Lycka till med tröjan!

Postat av: Elin

Jag är ockå med på syjunta! :)

2006-08-27 @ 22:12:02
URL: http://apfagel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback