Återigen, tillbaka i tiden!

Att återträda in i skolans värld känns som att gå tillbaka i tiden, att sitta i en skolsal, lyssna på lärare och anteckna. Allt känns igen, dock är motivationen och intresset ingenting som jag känner igen. Gymnasiet var en transportsträcka och jag spenderade inte alltför mycket tid på skolan. Vilket jag kanske ångrar idag, men dock, jag klarade mig igenom allt utan att hoppa av som stundtals var tanken. Idag hade vi träff i datasalen med dataläraren, vilken grundlektion. Vi fick lära oss var On/Off-knappen var och att vi inte ska använda å, ä, ö. Hur man loggar in i nätverket, skriver ett mail och byter lösenord. Återigen, tillbaka i tiden!

I övrigt växer känslan av gemenskap och trevlig samvaro med mina klasskamrater, så många av oss har så mycket att tillföra till den grupp vi blivit. Tror att dessa två år kommer vara de mest självutvecklande i mitt liv. Så mycket psykologi och analyser av oss själva vi kommer att gå igenom. Spännande men självklart rätt nervöst. Är även lite nervös inför internatveckan nästa vecka, då vi alla ska åka iväg och sova borta i tre nätter. Hur ska allt detta fungera med min diet? Det ordnar sig säkert, ingen idé att oroa sig innan i onödan....

Kommentarer
Postat av: Flisan

Visst är det kul med skola? Jag längtar faktiskt tills sommarlovet är slut..tokigt va?, Du kommer att lyckas även på resa, allt handlar om planering och åter planering :-). Men visst får jag träffa dig till helgen även fast du inte "festar" till det? Kram

2006-08-24 @ 07:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback