Mat-Tina Wannabe

Ok, dags att inse fakta. Jag är ingen kock, har aldrig varit en kock och kommer sannerligen aldrig att bli en heller. Saknar helt enkelt talangen och känslan för matlagning. Försökte mig idag på en maträtt som jag tidigare klarat av: Franska Fiskbiffar, men idag gick det käpprätt åt helvete med det hela. Eftersom jag saknade en del ingredienser så improviserade jag, vilket inte är en lysande ide när man är okunnig inom gastronomi. Resultatet blev en alldeles otrevlig smak och tråkig förtäring. Ska dock ta med mig detta till lunch imorgon eftersom kassan inte tillåter impulsiva lunchköp. Detta innebär att lunchen imorgon inte blir en fröjd, snarare en plåga. Men äta bör man...

Har spenderat aftonen med mitt nya favoritpar. Hon är min äldsta och närmaste vän, som följt mig genom livet sedan första dagen hos dagmamman. Tre år gamla möttes vi och fattade tycke för varandra, den vänskapen firar 21 år i år. En otroligt lång tid att vara vänner, inte alltför vanligt i dagens samhälle. Vid hennes sida har jag följt hennes kärleksliv och nu har det äntligen blivit fullträff. En man som passar in i hennes liv och de är som gjorda för varandra. Ser med glädje på dem när de besöker mig och gullar och kramas i soffan, en aning bitterhet dock över min ensamma sits bredvid. Men är det någon som är värd kärlek på riktigt, så är det hon.

Jag har spenderat pengar på att rösta ut denna vidriga Gabriella från Big Brother huset, skickade idag ett sms för att få henne bort ur min vardag och mitt liv. För var dag som går växer avskyn för denna hemska människa, tycker synd om Samuel som uppenbarligen tycker om henne av helt oförståeliga skäl.

Ska krypa ner i sängen, läsa några rader ur en spännande kriminalroman om mord och ond bråd död. Några rader är allt jag hinner med innan mina ögon sluts, den senaste tiden har jag inte klarat av många sidor. Ska sedan drömma om härliga luncher istället för de gummiliknande fiskbiffar jag ska förtära imorgon. Att improvisera i köket är inte min grej, imorgon får det bli pasta, kan inte ens jag misslyckas med...

Kommentarer
Postat av: Fantasia

Åh, gummiliknande fiskbiffar lät inte som en höjdare. Beställ en pizza istället. *L* Ha en underbar helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback