Jag planerar ett mord

Jag planerar ett mord! Ett mycket hastigt illdåd i vredesmod ligger och lurar i mig. Min unga granne, pojkspolingen, har nämligen dragit ihop alla stans fjortonåringar till en onsdagsfest. Denna fest verkar vara anordnad för att driva mig till vansinne. Med tanke på lyhördhetsfaktorn i detta hus borde veckofester vara förbjudna. Inte nog med att han spelar med en extrem nivå på musiken, det är dessutom skamligt dålig musik. Har nu lyssnat på "Mr Cool" och "Jag dansar aldrig nykter" åtskilliga gånger, bedrövligt med tanke på hans stereokapacitet. Musiken och basdunkandet ackompanjeras av förtjusta kvinnoskrik i höga oktaver samt manliga utrop, misstänker att en svartklubb bedrivs bredvid min dörr. Det värsta i det hela är att om jag känner honom rätt så pågår festen till sena natten/tidiga morgonen, eftersom de flesta deltagarna på festen är underåriga och ej släpps in någonstans. Tycker synd om mig själv och funderar över lämpligt mordvapen!

Orkar inte upprepa mina klagomål över min trötthet, tror att ni alla är medvetna om den nu. Har dock hållit mig vaken hela kvällen, ätit en god middag som min syster hade lagat när jag kom hem. Snacka om trevlig hemkomst idag, en nystädad lägenhet, god mat och musik. Var tvungen att pussa min syster av glädje, det var som en dröm....

Har än en gång gråtit till Big Brother, kanske börjar mitt engagemang inför denna dokusåpa gå för långt. Men till saken hör att jag är en mycket känslig själ och gråter ofta, min empati gör att jag oftast gråter för andra människors skull. Richard och Danne fick hälsningar från hemmet, vilket innebar att Richards flickvän skrev ett kärleksbrev så rörande att tårarna rann på mig. Sedan grät Danne när han läste brevet från sin bror och jag grät ikapp med honom och blev en aning förälskad i honom. Har fått för mig att han är den ultimata pojkvännen nu. Tänk så media kan påverka en.

Nej, ska försöka lugna nerverna, plocka fram örproppar och sova lite. Ignorera basen som pumpas från grannens lägenhet in i mitt sovrum. Om han åtminstonde kunde spela lite bra musik....

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hade du bott under mig inatt hade du också klagat.. Världens fest hos lellelii samt efterfest till halv fem... på en onsdag... =| du kan då döda mig med lämpligt vapen då jag är oförmögen att göra det själv, men viljan är det inget fel på... skjut mig denna morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback