Heffaklumpen och mag-fixering.

Lördag kväll och jag pustar ut efter en innehållsrik och krävande dag. Krävande för att jag imorse skulle infinna mig hos min mamma kl. 09.00 och sedan tillbringa min dag med min överenergiska lillebror som nu blir tonåring och fyller 13 år. Det är helt sanslöst att min lilla skitunge kan ha blivit så gammal. Ofattbart att han börjat i högstadiet. Det var ju jag som lärde honom hans första ord och var barnvakt på gott och ont. Eftersom han fick sin efterlängtade pokerväska har vi i familjen tvingats ställa upp på mycket spel och dobbel idag.

En annan sak som var krävande var att få min lillasyster (som jag delar lägenhet med) att kliva upp i tid för att åka till mamma. Det var stört omöjligt, först efter två Resorb och en Ipren kunde hon ta sig ur sängen. Bakfyllans makt är stor!

Sen är min före detta pojke i Umeå och roar sig, det upptar en stor del av mina tankar. Även om jag desperat försöker tvinga undan tankarna och ägna mig åt mig själv.

En rolig sak som hände idag var att jag fick träffa killen som avgudar min mage och inte kan sluta att gosa med den. Han är nog lite kär i mig och vill pussa mig med sina blöta pussar och kladda på mig. Jag fick även äran att dela en kladdig godis med honom som han tröttnade att tugga på och bryskt tryckte in i min mun. Mannen i fråga heter Oskar och är 2 år och3 mån. Han är min kära väns lilla son och jag avgudar honom . Kanske främst för att han är den enda killen i mitt liv som uppenbarligen älskar min mage precis som den är. Och han försöker inte spela svår eller tuff. Det är ren och skär kärlek där minsann!!
Jag fick även stifta bekantskap med en av hans vänner. En elefant, sa jag och han blev tokförbannad och sa "effakump". jag är tydligen helt ovetande om det största som hänt barnen av idag. Heffaklumpen, en av nallen Puh's nya vänner. Jag fick gosa med den kramvänliga varianten och se på videovarianten, så nu är jag en erfarenhet rikare!

Visst är barn underbara och då speciellt denna lilla guldklimp, men gud vad skönt det var när han åkte. Svårt att förstå att man själv ska orka hänga med i deras tempo...

Nu är man hemma och sitter med syrran i vardagsrummet, hon ska uppvisa en film för mig som man tydligen inte ska ha missat. Mr & Mrs Smith. Dock är inte jag denna Brad Pitt-fan som man också uppenbarligen borde vara. Däremot är Angelina Jolie en kvinna utan dess like.

Ha en trevlig lördag afton mina vänner, var ni än är och vad ni än gör-

Allt för denna gång. Tack för mig! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback