Sömn är inte längre my cup of tea

Har sömn för mig blivit onödig? Somnade med Illustrerad Vetenskap på magen, redan kl. 02.00 inatt. Slog upp mina ögon strax efter 05.00 och kunde inte förstå hur jag var pigg. Gjorde ett halvhjärtat försök att somna om utan framgång. Jaha, bara att kliva upp och göra något vettigt. Det finns liksom inget mellanting för mig, antingen vaknar jag kl 14 eller kl 05. Gör mig till en medelmåtta snarast!!

Klev upp i alla fall, hasade mig in på toaletten, utan att snubbla över nätverkskabeln (framsteg). Tittade mig snabbt i spegeln och sanningen slog mig snabbt. Jag ser inte ut som Jennifer Aniston idag heller.
Fixade mig en kopp snabbkaffe, den mest förhatliga slöheten jag drabbats av. Sedan hamnade jag framför min kära laptop än en gång. Har redan lagt dagens pussel på Shockwave.com, vad ska jag nu fylla resten av min dag med?

Så här under de arla morgontimmarna har jag kommit fram till en del klarheter:
1. Man blir inte rik av att vara arbetslös.
2. Det finns få lagliga sätt att inkassera en förmögenhet, snabbt.
3. Jag är våldsamt förälskad i Anna Ternheim, på ett musikalist sätt.
4. Min syster gnisslar tänder när hon sover.
5. Jag är expert på att skjuta upp saker, som att gå de 100 meterna till Shell och säga till att skivan    saknas i den DVD jag köpt i julklapp.
6. Att hela december passerat utan ens en liten julkänsla från min sida.
7. Gwen Stefanis kropp önskas i julklapp. Tomten, make me happy!
8. Mina växter hatar mig och självdör, utan förklaring.
9. Morgonens barnprogram är riktigt usla.
10. Jag blir inte rik idag heller.

Såg förresten en av modern tids sämsta filmer igår kväll. Min syster och jag såg fram emot att hyra "Wedding Crashers" med vår gemensamma sexgud: Vince Vaughn. Till vår enorma besvikelse har den ej utkommit som hyrfilm ännu. Min syster valde då en film hon sett på reklam någonstans och vi satte oss förväntansfulla bekvämt i soffan. Jag blev mållös över filmens kvalitet, en kvalitet som vilken porrfilm som helst överglänser. "The Quest" hette filmen och handlade om en kille som ville mista oskulden och åkte på en supresa till Mexico med grabbarna. En film full av smaklöshet, alkohol och bröst. Vilket jag i och för sig inte ogillar i vanliga fall, men inte vill jag se en film innehållande endast dessa komponenter. Nej, tummen ner för "The Quest" Den toppar numera min bottenlista tillsammans med "Bringing out the dead".

Nej, nu är det dags att söka jobb. En kopp kaffe till och dagen är igång.

Ma råkes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback