Ömmande kropp men glad ändå.

Idag har ännu en dag passerat i kroppsarbetets tecken. Jag har burit en 2 tons TV uppför två trappor åt min mor, samt monterat en enorm säng och en liten tv-bänk. Frågan är om jag ens tar mig ur sängen imorgon? Bara tiden kan utvisa. Kanske utnyttjar erbjudandet om att bli buren imorgon?

Jag har sammanlagt gått ner 8 kilo sedan jag blev ensamstående. C'est tres bien!! Har dock en svag aning om att det handlar om att jag festar mer och äter mindre. Kan vara en anledning...

Är glad idag, mår bra och gillar läget. Har inte planerat ens en minut inför nyårs-firandet, men det verkar lösa sig till bästa möjliga, trots allt. Min syster är nu på väg till Vemdalen och jag ska ha SF till på söndag. Syster-fritt alltså.

Nu ska jag och mamsen dra en runda på stan och äta en bit mat och diskutera våra vurpor som vi gjort den senaste tiden. Min mor var helt övertygad om att hon brutit lårbenet idag, men det verkade ha gått bra. Jag börjar dock inse att det möjligen kan vara ärftligt detta med att inte kunna stå på benen.

Så, jag fortsätter min fånigt, glada kväll med min mor.

Tack till er alla som bidrar med glada inslag i mitt liv. Glada inslag, leenden, kramar, uppmuntrande ord, komplimanger samt filosofiska samtal.

Synes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback