Oinspirerad och håglös

De senaste dagarn har jag varit dålig på att skriva ner mina tankar, mest för att jag känt mig oinspirerad och håglös. Min dygnsrytm är inte som de allra flesta andras, jag är helst vaken när andra dödliga sover. Jag njuter ohämmat av nattens ensamhet och lugn. Nattugglor är underskattade, det är under nattens mörkaste timmar de stora besluten tas och de fantasirikaste ideerna föds.

Mina julklappsinköp börjar närma sig fulländning, anser mig vara ganska nöjd med de klappar jag åstadkommit med min skrala kassa. Jag älskar att köpa julklappar och det sprids en värme i magen vid tanken på att mina nära och kära ska få öppna dessa paket och förhoppningsvis glädjas.

Jag har inte lika tät kontakt med min föredetta som förr och det är blandade känslor. På sätt och vis underlättar det att inte ha så tät kontakt. Jag sörjer inte svunna tider på samma sätt, försöker att umgås med vänner och inte sitta hemma och uggla. Min kära vän Helen bor hos mig några dagar och det känns bra, skönt att ha vänner som man bara kan vara tyst med. Tystnaden är även den en underskattad konversationsform.

Ikväll ska jag bjuda min syster på middag och vin som tack för att hon städade lägenheten imorse när jag sov. Tänk att få vakna till en nystädad lägenhet, det är få förunnat!

Snön lyser med sin frånvaro och är borta, natten är lång och dagarna för korta!
Love to you all...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback