Nu måste jag bli religiös också....

Helgen kom och försvann, så återstår ytterligare en vecka med gråa vardagar. Antar att ni alla väntar med spänning på att höra om mitt sociala experiment med min mormor. Det har jag lovat att rapportera om och det kommer jag nu att göra.
Fredagens eftermiddag började med att mormor och hennes loverboy kom hit med en flaska glögg som tur var ingen starkvinsglögg, för då hade kvällen kunnat sluta tidigt för mormor Ingrid. Vi drack av den och mös innan vi gav oss ut i kylan för en after work. Entrade Captain Cook och upptäckte snart att där inte fanns en sittplats så långt ögat kunde se. Avvägde då en del ställen men kom fram till att Volos var ett säkert kort. Inmundigade en god måltid med ett par öl. Det räckte för momor, som kom igång riktigt och beställde en Irish Coffee. Medan vi andra satt och pratade lite skrek hon plötsligt HALLÅ. Hon ville bara uppmärksamma att hon var kvar och att hon ville skåla... Hon är rolig min mormor, men kanske ingen jag skulle ta med ut bland folk med jämna mellanrum. Sedan åkte hon hem och vi fortsatte barrundan. Tog lilla svängen helt enkelt. Lyckat är ett bra sammanfattande ord.

Lördagen bestod av sömn, systembolags-shopping, snöstorm, frusna tår, alkohol och skratt. Samt samtal med trevliga män och kvinnor. Dock inget att rekommendera om ni är bjudna på julbord dagen efter med frireligiösa människor. De är så käcka på något sätt, ett sätt jag inte kan förstå. Jag ska däremot bli religiös nu, som jag lovade mig själv i morse. Jag lovade mig själv att om jag inte blev stoppad av polisen när jag körde bil idag så skulle jag bli religiös. Så, dags att bli frälst. Men, av vad? Kristendomen tilltalar mig inte, lika lite som islam och scientologi-kyrkan är inte my cup of tea. Får ta mig en allvarlig funderare på detta. Tips emottages tacksamt!

Det är fantastiskt vad vissa människor kan fascinera en.

Jag vill införa alko-lås på telefonen. Någon som har programvaran till det? Eller ska jag helt enkelt slänga bort den och bli en traditionell människa som inte innehar en mobiltelefon. Endast kommunicera bredledes. Jag har ont i huvudet och önskar mig ett gosedjur i mänsklig storlek.

Ha en fin söndagkväll och ägna mig en tanke i mitt nya, religiösa liv, utan gud och utan tro.

Kommentarer
Postat av: blow

Teknikhorasekten!

2005-12-19 @ 00:24:44
Postat av: Cez

Har hört att kabbalah är populärt... kanske kan vara nåt? (och ja, alkolås på telefoner borde införas pronto!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback