Då var inte ett barn till lika lockande...

Om någon hade sagt till mig för fyra månader sen att jag skulle vilja ha ett barn till så hade jag skrattat personen rakt i ansiktet, men på något finurligt sätt så glömmer människan alla jobbiga stunder och förra helgen när jag fick känna på en gravid mage så var det något i mig som berördes. Min gamla väns härliga, vackra mage var helt otrolig. Jag kände sonen röra på sig därinne och helt plötsligt minns jag bara positiva saker av graviditeten. När jag senare fick se deras förberedda garderob med nytvättade, ihopvikta små bebiskläder så högg det till i livmodern och den första bebistiden kändes som att det var himmelriket (vilket jag inte upplevde då). Otroligt hur den mänskliga hjärnan är funtad.

Har ni sett Liberos senaste reklam med små-små-pytte-nyfödda? Jag smälter och hjärtat slår dubbelslag!

Imorse väcktes jag 05:45, då var inte ett barn till lika lockande...

Kommentarer
Postat av: sara

Det är faktiskt helt sjukt att man glömmer hur jobbigt det kan vara! Tyvärr har vakna sjuknätter påmint mig om hur jag kommer ha det ett bra tag framöver nu, eller snart ;)

Men visst fan är det både fascinerande och bra hur man funkar och hade man inte glömt all smärta osv hade det nog inte blivit många barn ;)

Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Jag Ä L S K A R den reklamen! håller med om att man bli "äggsjuk" varje gång den spelas upp på tvn och man bara önskar att man kunde vrida tillbaka tiden till en kletig liten bebis på magen igen :)

Kram

2011-02-26 @ 09:38:19
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Hanna

Tack fina Sara! :)

Jag håller tummarna och hoppas på ett syskon till underbara Sally...!

2011-02-26 @ 10:21:50
Postat av: eriika

jag sitter alltid och "aaw"ar till den reklamen, haha, bäbismys nanting! och jag saknar att va gravid, men dom första 3 månaderna av spädistiden tog fan knäcken på mej, mådde inte bra nånstans. men jag ska ha fler, nångång, det vet jag iaf :)

2011-02-26 @ 19:12:27
URL: http://headtrips.blogg.se/
Postat av: Dessan

haha ja jag tror de flesta känner igen sig! Jag har alltid sagt att jag ska ha 2 snabba barn! Men den första tiden med Svea så ångrade jag det! Men redan nu när hon 3 mån så börjar jag fundera igen...som sagt man glömmer snabbt den där jobbiga första tiden!

2011-02-28 @ 13:02:29
URL: http://sveapea.blogg.se/
Postat av: Lisa

Den reklamen är min "peppning" just nu ;)

2011-02-28 @ 18:32:17
URL: http://lisrl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback