Själv slänger jag mig med påhittad statistik

Vad som är viktigt i en relation varierar beroende på vilken du frågar. Kanske svarar någon gemensamma intressen, humor, passion eller kanske till och med pengar... Jag har mycket som jag tycker är viktigt men något som jag verkligen uppskattar är hur jag och Jonatan kan diskutera så brinnande gällande det mesta. Allt från livets ursprung, vetenskap, politik, barnuppfostran, krig till musik. Vi diskuterar allt och tycker inte alltid lika, ibland tycker vi till och med så ofantligt olika att jag vibrerar och kastar ord omkring mig. Jonatan säger att "alla andra tycker si... alla andra har varit med om det..." Själv slänger jag mig med påhittad statistik där det alltid är mer än 60 % som stöder min tes, jag fejkar ibland till och med källor för att understödja mina åsikter. Trots att vi har brinnande diskussioner så blir vi aldrig osams i längden utan accepterar, under vissa protester, att den andra har andra åsikter. Ibland är det rent ut sagt löjliga diskussioner, som häromdagen när vi innan klockan sju på morgonen hade avhandlat vilken bank som var bäst respektive sämst. Vi är inte ense!
Det jag ville säga med detta är att jag uppskattar så otroligt mycket att jag har en sambo att diskutera med, kan faktiskt inte tänka mig något tråkigare än att dela livet med någon som bara håller med eller som inte är intresserad av något, har egna åsikter eller som är konflikträdd.

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Hahaha

Postat av: Anonym

Påhittad statistik? - vad är sara Eriksson..haha du ÄR påhittad statistik. Love you!

2011-04-06 @ 22:28:11
Postat av: Anonym

var jag som skrev Eliiiiiiin

2011-04-06 @ 22:41:14
Postat av: Susanna

Haha, allt är tillåtet i kärlek och krig. xD

2011-04-09 @ 08:19:40
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback