Bekräftat att hon är en välutvecklad unge!

Idag väckte vi Sally vid sjutiden, tidigare än vi någonsin klivit upp. Tror inte jag ställt klockan så tidigt sedan jag slutade jobba i maj... Trött och lite less följde Sally med på sin 2-månaderskontroll.

En kvinnlig läkare som pratade väldigt snabbt tog emot oss och vi började med vägning och mätning. Sally väger nu 5455 g och är 58 cm lång, vilket tydligen var bra siffror. Sedan kontrollerade läkaren allt på Sally, pratade snabbt och glatt hela tiden och lät uppenbart glatt överraskad över hennes framsteg.
Hon tyckte att Sally var riktigt tidig med att "prata" så mycket, kommunicera på olika sätt och det var tydligen ett stort plus att hon vill vara med överallt. Att hon dessutom är så stadig i nacken och helst vill sitta redan nu, var hon imponerad över. Jag var då snabb att berätta att hon rullar från mage till rygg, läkaren skrockade och sa att det är några månader kvar tills hon ska kunna göra det.
Stolt och mallig som mamma, töntig blir jag rent ut sagt. Jag blir så innerligt glad i hjärtat när Sally får beröm att jag skulle kunna spricka. Kalla mig töntig, men det är fantastiskt att få bekräftat att hon är en välutvecklad unge!

Kommentarer
Postat av: eriika

visst är det :D man må va förjävla töntig, men tänk så underbart duktig just ens egen unge är! ;)

Postat av: Linda

Det är väl klart att du ska vara stolt, hon är helt underbar ju. Ses om ett par veckor när jag är tillbaka, då kanske hon kan visa mig hur hon rullar runt, ville ju inte riktigt sist. Kramar

2010-09-06 @ 14:07:13
Postat av: Jana

Men ååå . Bästa bästa Sally.

Vad annars ? ;)

2010-09-06 @ 15:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback