Så bor jag i husvagn och Jonatan sitter i fängelse

Det här med namn... Det är så otroligt svårt och jag finner ingen ro i att vi inte har så många bra förslag ännu. Skulle vara skönt med både tjej- och killnamn som känns klockrena. Kanske vill ni hjälpa till?

Jag och blivande fadern har båda tankar på ett svenskt, gärna äldre namn. Det jag absolut kommer att undvika är amerikanska porrstjärnenamn, "internationella" pojknamn och namn som har bokstaven Z och C på omotiverade ställen. Den dagen jag ger mitt barn ett sånt namn så bor jag i husvagn och Jonatan sitter i fängelse endast iklädd hockeyfrilla och en crackpipa...

Så, kom igen folk, ge mig förslag på namn. Både kille och tjej, då vi inte vet vem som gömmer sig i magen ännu...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag förstår att det känns stressande att ni inte har kommit på nåt namn än men det har inte Berith heller, hon menar att dom nog kommer att se vad bebisen heter när den har anlänt =). Men jag har förslag på ett tjejnamn: Maja och ett killnamn: Axel. Kram!!!!

2010-05-04 @ 17:30:56
Postat av: Helen

Tjejnamn Sally, killnamn Sixten.

eller om ni hellre vill; Zally och Zixten? ;)

2010-05-04 @ 19:06:17
Postat av: Kristina

Vadå? är det någon fel på Liam och Alicia hahaha ;-)



Vad sägs om Signe, Sigrid, Astrid, Ture, Valter, Arvid och Alve!

Kraam!

Postat av: Linda

Alfred, Rasmus, Knut, Edvin

Alma



Ja där tog det väl typ stopp liksom...

2010-05-04 @ 21:35:37
Postat av: Sara den rara

Tack för jättefina förslag, snälla människor. Och Kristina, jag menade ju inte Liam och Alicia... ;) Jag ska förklara för dig vad jag menar en annan gång, utan att såra någon annan :)

Tack än en gång för förslag.

2010-05-04 @ 22:27:10
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: ida

emilia och emil

2010-05-04 @ 22:48:12
Postat av: anouk - Gravid

Hahaha.



Jag tycker det är minst lika svårt så kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag börjar faktiskt bli me och mer sugen på att ta reda på könet just för att det ska bli enklare att komma på namn osv. Svårt det där

2010-05-05 @ 09:28:19
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Sandra Sjunnesson

Vi har en liten Jenna hihihi.

Minns själv att jag höll på trilla av stolen när en vän döpte sin dotter till det, men våran tjej BLEV verkligen en Jenna och det var inte från fröken Jamesson utan just för att vår vän hade en sån sockersöt tjej att namnet blev så vackert :)



Tjejnamn: Saga, Svea, Maja, Meya, Joline

Killnamn: Loke, Frode, Liam, Nils



2010-05-05 @ 09:33:31
Postat av: Elin

Tjej: Elina (efter mig saklart) hehe Fast jag tycker ju fortfarande om det dar namnet som ni pratade om innan vi akte.. det gillade jag iaf :D Om du vet vilket jag pratar om??

Kille: hmmm maste aterkomma pa den tror jag :P

2010-05-05 @ 10:44:40
Postat av: Ida

Har alltid tyckt att Karl är ett fint killnamn. Känns vackert och passar i alla tider, både på stora och små :)

2010-05-06 @ 12:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback