Andningsövningar inför förlossningen. Ge mig!

Idag var vi på den andra föräldragruppsträffen och äntligen skulle vi prata om förlossningen. Jag var taggad till tänderna och speciellt delen med andningen, som jag sett fram emot att lära mig andas. Efter en timmes pratande så var det dags, damerna fick krypa ner i en saccosäck och en cd-skiva sattes igång. Jag började skratta när "avslappningen" satte igång, då det lät som ett skämt. Jag kände även hur Jonatan hade svårt att hålla sig, så jag kämpade verkligen hårt att inte få en fnitter-fjortis-attack. Drygt fem minuter senare var det klart. Det var den andningen vi skulle få lära oss: Andas in genom näsan och ut genom munnen. Alltså, ett skämt. Så, ni som har tips om hemmaövningar, DVD:s eller annat med andningsövningar inför förlossningen. Ge mig!


Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

hahah men vad tusan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback