En skör nybliven mamma

Söndag kväll, lillskiten blir 11 dagar och jag är fortfarande som i en dimma. Den härligt, underbara, mysiga första tiden blev inte riktigt som jag tänkt mig. Hormonsvallningar, problem med amning, magknip hos lillan och hormoner återigen har gjort det till en jobbig första tid. Jag har inte orkat träffa någon, göra något annat än att lära känna den nya familjemedlemmen! Dessutom har pappan haft en massa jobb inbokat som vi tidigare bestämt att han skulle tacka ja till (ekonomiska skäl). Så tack vare min mamma och mina systrar har jag pallat med mitt kaotiska inre. Att vår dotter är det vackraste och underbaraste som skapats är det dock ingen tvekan om, hormonerna har övertagit min kropp ändå. Tack för allas fina meddelanden, ni är underbara! Och sen skickar jag en varm tanke till amningsmottagningen och BVC som vårdat en skör nybliven mamma på ett perfekt sätt...


Kommentarer
Postat av: eriika

jag hoppas det går bättre och blir bättre med ditt kaos! det går fortfarande upp och ner för mej.. men mest upp faktiskt, och det är riktigt skönt. tur du har familjen!:)

Postat av: Ca

Hej gumman hoppas allt är bra, iaf att det har blivigt bättre. Tycker lillan är söt som socker :) tänker på dig och din familj :) puss och kram

2010-07-11 @ 21:46:59
Postat av: towis

I hear you!.. Denna jäkla amning säger jag.

2010-07-12 @ 13:20:38
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: anouk - Gravid

Åååh tack men be inte om ursäkt:D Herregud så fin knoddi ni fått:)

2010-07-12 @ 23:58:03
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback