Flickan som alltid sovit hela nätter har numera slutat med det!

Alltså de här nattliga vändningarna tar knäcken på mig... Efter att ha vänt på en ledsen dotter 10 gånger så lät jag henne slutligen vara kvar på mage, tänkte i mitt övertrötta, irriterade sinne att hon kanske somnar på mage då när klockan ändå var 3 på natten. Men icke, då började hon prata och sjunga, titta på mig över kanten och skratta. Det är alltså konstaterat: Flickan som alltid sovit hela nätter har numera slutat med det! Jag vet att jag inte ska klaga, jag tänker på dem som har barn med kolik och andra sömnproblem. Men ändå, för mig är detta en oerhörd plåga. Bortskämd kallas det väl...

Trött är jag idag, ska senare på julmiddag hos Sallys farmor som sedan åker bort en månad. Jag får äta riktigt innan, jag som inte gillar julmat.

Kommentarer
Postat av: Rebecca - Mamma till Tove

Våran BVC-tant frågade ifall våran dotter vänder på sig i sängen och vi svarar "Ja". Och hon sa att vi skulle låta henne sova på mage.

Postat av: towis

förstår att det känns jobbigt om du fått sova hela nätter fram tills nu även om jag är avundsjuk.. jag har ju inte sovit mer än 4 timmar i sträck på 5 månader så har inget att jämföra med. Men nu tror jag min kropp ställt in sig på att klara sig på mindre sömn, värre där du är och kroppen är van med annat. A vänder sig också och nu får han sova på mage för jag har nog med uppvak som det är, orkar inte med den fighten också ;)

2010-12-03 @ 15:07:41
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: Sara den rara

Tusen tack för era svar! jag låter henne stanna på mage. :)

2010-12-03 @ 15:24:20
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Kanske är det en ålderskris? Tore har också alltid sovit hela nätter...men dom sista två veckorna har han vaknat massor.



Hoppas att ni får en fin lördag!

Kramar

2010-12-04 @ 10:38:25
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback