Det där jäkla snoret ja, som jag hatar det!

Ungefär i samma veva som jag sprättade min första öl i lördags så kom den på besök, den icke efterlängtade första RIKTIGA bebisförkylningen. Söndagen matchade jag min huvudvärk med dotterns hjärtskärande gråt, feber och snorande. Det där jäkla snoret ja, som jag hatar det! Det förstör verkligen allt och det finns inget superknep som får bort det jättesnabbt heller. Hon ligger och vill så gärna suga på nappen, men får ingen luft så hon blir ledsen och somningsprocedurerna tar fyra gånger så lång tid. Hon förstår ju inte själv att hon kan fräsa eller dra in snoret, så det är bara där och stör hela tiden. Ingen matlust har hon och jag tycker så synd om henne att det gör ont. Dessutom blir jag trött och irriterad, på den där förkylningen. Försvinn bara, helst innan jul!

Kommentarer
Postat av: Therese m fam

Hej på er!!

Jag förstår hur ni har det så jag tänker på er och jag hoppas verkligen att Sally blir frisk snart! Sist Lukas var förkyld köpte vi en snorsug... Det satt långt inne men det är bland det bästa vi har köpt på länge. Visst det är skrik, gråt och fasthållning som gäller men det hjälper faktiskt. Värt att prova i alla fall. Lycka till. Sköt om er.

2010-12-21 @ 16:25:22
Postat av: Anonym

NI har säkert redan testat men jag skriver ändå, höj huvudändan och ge massvis med koksalt! Koksalt är bättre än vanlig nässpray/näsdroppar för man kan använda hur mycket somhelst av koksalt... men det är ett helvete med alal förkylningar och specieltl för barnen som använder napp/tumme.

2010-12-21 @ 18:05:45
Postat av: Sara den rara

Tack hörrni! Vi kör med koksalt, snorsug, höjd huvudända. Men det verkar lite hopplöst ändå... :( Just nu önskar jag mig bara en frisk dotter i julklapp!

Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Håller med om att det är riktigt jobbigt med snoriga bebisar. Tack o lov har tore blivit frisk(are) nu och snorar inte alls lika mycket. Men oj så jag har svurit över att jag gav bort "näsfridan" för jag aldrig hade fått någon användning för det när Edvin var liten ;)

Kram

2010-12-21 @ 21:59:59
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Håller med om att det är riktigt jobbigt med snoriga bebisar. Tack o lov har tore blivit frisk(are) nu och snorar inte alls lika mycket. Men oj så jag har svurit över att jag gav bort "näsfridan" för jag aldrig hade fått någon användning för det när Edvin var liten ;)

Kram

2010-12-21 @ 22:00:09
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback