Jag har framgångsrikt lyckats blunda

Jag har framgångsrikt lyckats blunda inför det faktum att jag skulle må bra av att gå ner lite i vikt, "man lever bara en gång" har upprepats som ett mantra i mitt huvud under sommaren. Hur jag lyckats blunda inför detta är otroligt när jag igår plötsligt la märke till allt som handlar om kvinnors kroppar och vikt. Halva aftonbladets sida handlar om vikt, viktklubb, kändisar som bantar eller inte bantar, gravida som ska banta (?!). På stan trängs reklam i skyltfönster om dieter och utrensningar inför det nya livet. Alla runt omkring pratar om sina nya liv med nyttigheter, träning. Varje höst börjar jag också sådana projekt. Orkar jag stå emot vikthetsen detta år och inse att jag är en rund och frodig kvinna som får acceptera min lott i livet? Eller ska jag också börja äta nyttigare och springa tills blodsmaken uppträder och sen ge upp efter en månad och bli besviken? Hm, har inte bestämt mig än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback