En ångest över att jag gjort något för ärligt

Idag har jag en konstig form av ångest, en ångest över att jag gjort något för ärligt. Vid mitt dagliga besök på bensinstationen så såg jag något på golvet. Jag plockade upp vad som visade sig vara en oskrapad trisslott som någon tappat, och rent instinktivt såg jag mig omkring. Ingen såg mig, men ändå går jag fram till kassan och lämnar in den. Efteråt har jag ångrat mig en miljon gånger, för att det kanske var just en miljon skäl på den lotten. Men jag tror på karma, jag har gjort nåt bra och det får jag tillbaka.

Däremot kan jag lova att jag håller koll på om någon vinner mycket pengar där...

Kommentarer
Postat av: Ellen

Ha ha oooh noo.. tänk så vinner nån annan på den! Du skulle tagit den ju!

Postat av: Lelle

Nu är det andra gången på kort tid jag läser om folk som varit ärliga och inte tagit saker i form av ( möjlig ) ekonomisk vinning..
Är det bara jag som är så självisk? Jag tar jag, med glädje och upprymdhet tar jag saker jag hittar. Och jag får aldrig ångest heller.
Fan, det är tur man är omtyckt av en del iallafall =)

2008-05-13 @ 23:45:25
URL: http://lellelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback