Gör inte idag, det du kan göra imorgon.

Jag borde piskas på öppen gata så att jag någon gång lär mig av mina tidigare misstag. Att skjuta upp saker till absolut sista stund, det verkar vara en av mina favoritsysselsättningar. Denna favoritsysselsättning som verkligen inte gagnar mig i mitt liv. I säkert flera månader har min bankdosa varnat för att batteriet snart är slut, vilket jag totalt ignorerat och vilket nu har lett till att jag inte kan logga in längre. Till saken hör att jag även skjuter upp att betala räkningar till sista stund. Idag tänkte jag dock ta tag i betalningen och lägga den bakom mig, utan lyckat resultat kan jag bekräfta. Förmodligen kommer jag att få en påminnelse för att jag är en lat jävel. Jag verkar leva efter mottot: Gör inte idag, det du kan göra imorgon. Idiotiskt!

En annan orsak till mitt spöstraff borde vara att jag engagerar mig med fel människor och då speciellt av det motsatta könet. Stryk borde jag ha, och helst idag. Om inte det går skjuta upp till imorgon förstås?!

Kommentarer
Postat av: Jim

Jag brukar också skjuta på saker, men efter att ha läst ovanstående blir jag ju livrädd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback