Helgen i myggornas eget land

Helgen i myggornas eget land var enormt trevlig, mysig och så familjär som tänkas går. Vår familj påminner ibland enormt mycket om filmen Sunes sommar, med enda skillnaden att fadern inte är med. Vi smågnabbas, skrattar, gör bort oss och är dåliga förlorare. Jag har i alla fall lyckats med en stor bedrift på vägen hem, försökt tygla mitt vansinniga bilkörar-humör. När jag hamnar bakom någon som kör 100 på 110-väg så brukar jag i vanliga fall bli komplett galen, svära, förbanna chauffören och köra om. Idag körde jag lugnt bakom och försökte andas. Det funkade! Jag kanske är botad från mitt väg-raseri....

Hur som helst så fotade jag lite med min bedrövliga mobilkamera för att dela med mig.

Snart framme vid vår stuga, vid en skogstjärn i skogen.

image35

Utsikten från verandan på stugan

image36

Mina syskon

image37

Min bror, hjälten, vadar ut i det iskalla vattnet för att rädda mitt fiskespö som så passande fastnat på botten

image38

Vi åt jordgubbar

image39

Jag ägde på Chicago!! Till mina syskons stor förtret.

image40


Hade jag vågat ta med mig mobilen ut på sjön hade jag bifogat fiskekort med mig i flytväst och åror i första hugg, men med tanke på min klantighet så tordes jag inte. Risken att ramla överbord var alltför stor med mig i båten. Nu är jag hemma i stan igen och jag är glad att jag inte bor där ute, myggorna är elaka, blodtörstiga och vill ha mig!

Kommentarer
Postat av: Siss

Livet är som bäst när vi får vara tillsammans, FAMILJEN :=) Även.... fast vi kan påminna om Sunes sommar ibland... de e just därför vi e världens roligaste familj..Love you Siss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback