Men jag är ingen bagare

På min arbetsplats gör jag mycket, bland annat bakar jag kanelbullar från frysta knyten. Vilket jag tydligen inte gör så bra. Följande scenario utspelar sig kring dessa bullar, med en manlig, äldre kund.

Kund: När är de här bullarna bakade?
Jag: Idag, för två timmar sedan.
Kund: Hm, de var lite bleka.
Jag: Jasså.
Kund: Har du bakat de här?
Jag: Jajjemen, för två timmar sen.
Kund: De ser lite torra ut.
Jag: Det tror jag inte att de är.
Kund: Kostar de verkligen 12 kronor?
Jag: Jajjemen.
Kund: De ser lite små ut också.
Jag: Jag är ledsen om de inte lever upp till dina förväntningar, men jag är ingen bagare, jag jobbar på Pressbyrån.
Kund: Jaja, jag var ändå inte sugen idag.

Kommentarer
Postat av: Erik

Schysstaste inlägget! ;)
Tack!
Hmm jag såg brallorna :D haha..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback