Jag måste kunna ALLT

Det blev en skapligt produktiv kväll trots allt, dock inget skolboksläsande. Eventuellt hinner jag läsa en sida eller två innan ögonlocken ramlar ihop. Jag har packat filmer, rensat bland linneförrådet och kryddorna idag. Hur är det möjligt att en del av mina kryddor gick ut redan 2005? Jag som flyttade förra året, ignorerade jag detta faktum då? Inte så konstigt att min matlagning inte är på topp...

Jag har dessutom suttit i telefonkö till min bredbandsleverantör, eftersom mitt internet har stängt av sig själv ett flertal gånger de senaste dagarna. Till saken hör att jag måste kunna ALLT, en slags prestationsångest. Även om jag inte känner den tekniska kvinnan på andra sidan luren så vägrar jag erkänna min bristfälliga kunskap. Jag svängde mig med de datatermer jag kunde och försökte hänga med i hennes snack, utan framgång. Jag låtsades dessutom förstå allt hon förklarade och tackade sedan vänligt för hjälpen, utan att vara ett dugg klokare. Fan, kan jag erkänna mig okunnig någon gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback