Öl byggde denna kropp!

Solen skiner idag, så som den gjort de senaste dagarna. Lyser upp vår värld och våra sinnen, skapar en värme i lägenheten som inte bara är av godo. Trots min överhettade lägenhet är humöret på topp och vädret får mig att må bra. Allt känns ljusare, kvällarna blir längre. Jag fullkomligt älskar den tid som nu är och som komma skall. Sommar! Smakar på ordet och känner mig hoppfull....

Har idag varit ute och promenerat i en och en halv timme. För att bli pigg, frisk och framför allt få en gudomligt sexig kropp. Tyvärr är mitt tålamod lika med noll och jag förväntar mig en viktminskning på 5 kilo efter en promenad, vilket är orimligt och dumt. Önskar att det vore så, tänk vad motiverande. Dock kan jag meddela att vågen står smärtsamt stilla och vägrar minska i kiloantal. De digitala siffrorna skriker mig i ansiktet och hånar mitt leverne. Jag som ville tro att öl var bra för vikten och främjade en vacker kropp. Öl byggde denna kropp!

Har bråkat med försäkringskassan ännu en gång. Uppenbarligen ser de som ett motto att göra mitt liv och min ekonomi till ett helvete. Varför just jag? I min ilska har jag skickat ett hatmail till dem idag och jag trodde inte mina ögon när jag senare insåg att pengarna var på väg in på mitt konto. Thanks for nothing!

Bevistade Filmstaden igår och såg Mission Impossible 3 med mannen i mitt liv. Förvånansvärt bra film, att en tredje film kunde visa sådan kvalitet och klass var roligt. I och för sig inte så mycket annat att vänta sig när filmen kostade 1000 miljoner, 1000 miljoner är ett roligt tal, känns som ett överdrivet skämt. Pröva själva att säga det.

Nu ska jag duscha min grisskära hud som har antagit en löjlig färg efter dessa dagar i solen. Ser fram emot augusti då den bruna färgen brukar framträda. Tills dess, jag bjuder på min bacon-look i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback