Fy fan vad hon är bra!!!

Min kära lillasyster tog idag studenten, avslutade tre års gymnasiestudier på Handelsprogrammet. Tänk sådan stolthet och värme som kan välla upp i mitt bröst och gör mig lycklig för hennes skull. Tyvärr har inte värdergudarna varit riktigt på vår sida. Dock inget regn, men en mulig himmel och en hel del friska vindar. Ingen sommarvärme för att förklara saken ur dess rättvisa syn. Men man får vara tacksam för det man får, och regnets frånvaro har uppskattats oerhört.

Klev upp denna morgon, plockade med mig studentskylt, hämtade blommor och efter frukost vandrade jag och den andra systern upp mot skolan. Mötte upp med en mamma som drog upp sax, tejp, snören  
och diverse saker ur en plastkasse. Hon visade vissa likheter med Skalman där hon hade allt som kunde tänkas behöva och mera. Ut ur skolan kom en lagom glad och sprallig syster som slänger sig om halsen på mig, så glad och så vacker. Efter ett tag bröt hon sig ur vår uppvaktning för att åka runt på ett lastbilsflak, kompanjerad av dunkande musik, blåsa visselpipa, skrika, sjunga och spruta alkoholhaltiga drycker på åskådare. Vilken känsla, jag rös vid tanken på att få åka med....

Efter ett antal timmar samlades vi hos vår mor för kaffe, smörgås och mellanlandning. Min syster kom hem, full, snurrig men dock fortfarande lycklig. Åt middag på en restaurang och hade det mycket gemytligt, familj, släkt och hennes föredetta, en mycket fin man! Nu har hon återvänt hem för att ordna inför en klassfest och jag sitter stum av beundran för hennes betyg och hur vuxen hon blivit, så plötsligt. Jag avser att vila lite innan jag ska kika på henne när hon vid tolvslaget beträder Rådhustrappan för att sjunga och skrika. Jag ska arbeta i morgon och törs inte följa med på kalas, sitter alltså hemma och begrundar saker och ting.....

För min syster har tagit studenten, fy fan vad hon är bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback