Delar säng med mina kvalster

Kände mig onödigt bitter i min tidigare dikt, för mycket av mitt personliga korståg mot morgonens dagliga intrång trädde fram. Jag ämnar föreslå till högre instanser att morgnar ska avskaffas, möjligtvis inlämna en motion till en riksdagsstämma. En bra ide i dessa valtider. Det partiet som klarar av detta ska jag med glädje lägga min röst på. Sitter här i min mjuka soffa och längtar tills fredagen då jag ska vara ledig en hel dag, en hel dag med ledig tid att förbruka på det sätt jag själv väljer. Undebart! Blir nästan prestationsångest inför en ledig dag, så mycket jag vill hinna med att njuta av. Törs inte ens se en väderprognos, blir vädret dåligt avser jag stämma SMHI.....

Har skaffat mig en lite mystisk ovana. Eftersom jag arbetar med kundkontakt via telefon har jag möjlighet att säga vad jag önskar till kunderna. Plötsligt idag var jag universitetsstuderande, i innehav av en katt och bodde i en stad där regnet öste ner. Inget av detta var sant men de små lögnerna passerar så smidigt utan ögonkontakt. Ska genast försöka sluta med denna nya fula ovana... Läste idag att Aftonbladets undersökning visade att ärlighet är det viktigaste hos en partner. Ännu en anledning varför jag endast delar säng med mina kvalster.

Tror mina funderingar och min energi tog slut nu, ska snarast krypa ner med mina kvalster för att sova ännu en natt och drömma mina fruktansvärda mardrömmar. Är så less på dem, som kommer som ett gift inne i min sömn och förpestar hela min dag. Förvisso inga monster, utan endast svek och tårar. Dock är svek och tårar värre i mina ögon än dessa monster som ej existerar. Endast i min spegel varje morgon.

Sov sött....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback