Rykten om min död florerar...

Min syster hade en barndomsvän här idag, från Offerdal, där även jag har mitt ursprung. Min farmor och farfar bor kvar i denna socken och engagerar hemtjänsten frekvent. Tydligen så har det uppstått ett rykte om att deras barnbarn har avlidit, vilket endast kan vara jag. Känner mig rätt levande även om jag är dödligt trött, så jag avfärdar härmed dessa rykten vänligt men bestämt.

Tittade igår på det nya skandalprogrammet Sex Inspectors, vilket handlar om par som på något sätt har ett taskigt sexliv. Min tanke kring detta är att ett obefintligt sexliv kanske är ännu sämre!! Sedan fascineras jag av deras oförmåga att prata om sina önskningar och behov. Människor är extremt dåliga på att kommunicera, uppenbarligen. Tragiskt i dessa tider av öppenhet och utan skam. Dagens önskan är närhet, ömhet, kel och smek. Ett samlag hade inte varit fel!

Snart ska jag ringa hälsocentralen och be om en tid för genomkoll av min kropp, måste hitta roten till min trötthet och bortfall av ork. Eventuellt en störning på sköldkörteln, misstänker jag.

Igår hade jag en dag fylld av saknad och längtan, drömde intensivt om en mjuk, kärleksfull kyss av den försvunne mannen. Tänk om det skulle knacka på dörren och han stod där, i sin sköna uppenbarelse.

Nu ska jag lyda min dominanta syster och städa ur vårt förråd, vilket är belamrat av skräp, sladdar, böcker och minnen. Inget behagligt jobb, but someone's got to do it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback