Löjliga familjen personifierad

Så, nu har Östersund fått sig ett gott skratt idag igen. Som vanligt är det min familj som stått för det....
Eftersom mamma hade en bokhylla över och jag var i desperat behov av förvaring åt mina böcker så bestämde vi oss för att överlåta bokhyllan åt mig. Det enda problemet var frakten, vi spenderade många minuter åt att fundera hur vi skulle få den ner till min lägenhet. Efter många om och men så bestämde vi oss helt enkelt att bära den till mig från mamma.  Vilket är en bit, samt innebär att gå genom centrala stan. Ni som känner till Östersunds gator kan jag meddela att bärandet började ovanför Daffys och slutade på gågatan... En riktig pärs.

Så, jag, mamma och min lillasyster bar alltså denna bokhylla genom centrala Östersund, många tittade ut oss och verkade roade. Antar att det inte är världens vanligaste syn, inte Östersunds vanligaste syn i alla fall. Men ett gott skratt och ont i nacken fick vi i alla fall. Vi är den löjliga och roliga familjen. Men man ska inte vara som alla andra, då är det ingen som kommer ihåg en...

Åter till utrensningen av förrådet, som innebär massor av gamla minnen. Dels minnen från min far eftersom jag inte rensat alla hans saker ännu, bara slängt in allt där. Även minnen från mitt förhållande. Ska unna mig en myskväll när detta är klart...

Kommentarer
Postat av: Siss

Våran familj är grym ;=)

2006-01-18 @ 19:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback