Ge mig ekorrhjul och vardag!

Jag är less idag, ännu mera nu, då jag hade skrivit en lång blogg som försvann...

Förhoppningen var idag att känna mig nyttig och företagsam efter mitt besök på Lärcentrum, men den otrevliga damen (surkärringen) lämnade mig med ännu flera frågetecken och en enorm förvirring. Jag nominerar inte henne till årets kundbemötare. Mitt hopp står till a-kassan att de tillåter mig plugga upp några betyg med bibehållen a-kassa.

Som sagt, en obeskrivlig hopplöshet har intagit min kropp, min själ och min hjärna. Orkar inte ens börja med dessa papper om ansökningar hit och dit. Förstår inte varför de ska krångla till allt så mycket, finns det möjligtvis någon kurs i blankettifyllnad att gå innan man söker skola? Den utbildning jag ska söka till hösten kräver samtliga skolbetyg, arbetsintyg, referenser samt foto (!). När började utseende spela någon roll när man ska studera? Jaha, dags att leta i alla gamla gömmor efter betyg från hela mitt liv. Suck!

Saknar stabilitet, lugn och vardag i mitt liv. Ja, tro det eller ej, men Sara som i vanliga fall har en enorm fobi för vardagar och ekorrhjul saknar rutiner. Skulle inte förvåna mig om jag söker jobbet som städare...
Vill vara själv nu, rannsaka mig själv och skapa mig en framtidstro. Så skönt det vore att veta vad man ska göra framöver, vill ha en framtidsplan och ett mål. Känner mig så tom inombords idag, som om ingenting kan fylla den tomheten. Så trött på mig själv och mitt liv!

Tanken har slagit mig om jag ska ta mitt pick och pack, flytta ut i skogen och försöka hitta mig själv och en större mening. Känns som att min tid för mig själv har förminskats och nästan är obefintlig.

En dammsugare hade inte varit fel i detta läge. En ansenlig mängd damm ligger över denna lägenhet och vår dammsugare har strejkat. Om någon frivillig kan tänka sig en operation skulle stor tacksamhet infinna sig. Får väl ta på mig glasögonen och pröva mina reparatör-kunskaper lite senare...

Lite lycka vore inte helt fel nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback